Citeste cateva pagini... „Scoala din 2050 nu se va mai ocupa de cunostinte, ci de creiere. Cei trei piloni ai scolii – continutul, metoda, personalul – trebuie reconsiderati. Mai intai, vor trebui reabilitate stiintele umaniste si cultura generala, deoarece concurenta cu masinile in ceea ce priveste materiile tehnice va fi in curand inutila. Apoi, vor trebui personalizate sistemele educationale, in functie de caracteristicile neurobiologice si cognitive ale fiecarui elev. In fine, vor trebui adusi in scoli specialisti in domeniul neurostiintelor, deoarece profesorul din 2050 va fi in primul rand un expert in «neurocultura». Introducerea tehnologiilor NBIC, in scopul de a imbunatati tehnicile educative, va cere in acelasi timp si o reflectie neuroetica temeinica: nimeni nu doreste ca scoala sa devina o institutie neuromanipulatoare. In fata provocarii lansate de generalizarea inteligentei artificiale, este nevoie urgenta de a demara modernizarea educatiei. Numai asa vom contrazice profetia lui Bill Joy, cofondator al companiei Sun Microsystems, care in anul 2000 prevedea ca «viitorul nu va avea nevoie de noi».“ LAURENT ALEXANDRENumar pagini: 140Dimensiuni: 20 x 13 cmAn aparitie: 2019Autor: Jean-Michel Besnier, Laurent Alexandre